Notranja revizija – ključen steber odgovornega poslovanja

Vsaka organizacija ali podjetje se srečuje z vedno večjimi tveganji in pričakovanji po preglednosti. Zato je notranja revizija, ki jo lahko naročite na http://www.loris.si/notranja-revizija/ postala eno najbolj pomembnih orodij, ki zagotavlja nadzor, skladnost in uspešnost poslovanja. To ni kontrola številk, temveč strateška funkcija, ki organizaciji prinaša dodano vrednost.

Kaj je notranja revizija?

Kadar govorimo o notranji reviziji, mislimo na neodvisno in objektivno funkcijo, ki v organizaciji preverja učinkovitost notranjih kontrol, postopkov, skladnosti z zakonodajo in upravljanje tveganj. Cilj notranje revizije ni, da bi odkrila krivce in jih kaznovala, temveč pomoč vodstvu in nadzornemu svetu, da bolj upravljajo s podjetjem.

Revizorji s svojim delom zagotavljajo vpogled v procese ter svetujejo, kako se lahko poslovanje izboljša, kako se lahko optimizirajo postopki in zmanjša možnost napak, prevar in neučinkovitosti.

Ključne naloge notranje revizije

Naloge notranje revizije se razlikujejo glede na velikost, panogo in kompleksnost organizacije, vendar so osnovna področja delovanja naslednja:

  • Presoja notranjih kontrol: Preverjanje, ali so vzpostavljeni postopki dovolj učinkoviti za preprečevanje napak in prevar.
  • Skladnost s predpisi: Ocena, ali podjetje deluje v skladu z zakonodajo, standardi in internimi pravilniki.
  • Upravljanje tveganj: Identifikacija in ocena potencialnih tveganj, ki bi lahko ogrozila poslovanje.
  • Svetovanje: Predlogi za izboljšave v poslovnih procesih, s poudarkom na učinkovitosti, varnosti in trajnosti.
  • Poročanje vodstvu: Revizorji pripravljajo poročila z ugotovitvami in priporočili, ki so osnova za sprejemanje odločitev.

Neodvisnost in objektivnost – temelj zaupanja

Notranja revizija mora potekati zelo neodvisno. Revizorji ne smejo biti vpleteni v operativne odločitve. Oni samo poročajo, najpogosteje najvišjim organom, kot sta uprava ali nadzorni svet. Le tako je lahko naloga opravljena kakovostno in nepristransko.

Pomembna pa je tudi objektivnost. Notranji revizorji morajo biti izredno usposobljeni, etični in nepristranski, da lahko podajo realno sliko o dogajanju v podjetju.

Notranja revizija kot strateški partner

Že od nekdaj velja mit o tem, da je notranja revizija lovec na napake. Na srečo se danes podjetja vedno bolj zavedajo pomena revizije in le-ta postaja strateški partner vodstva. Kadar celostno pogledamo na organizacijo, lahko to pomaga pri doseganju dolgoročnih ciljev, izboljšanju procesov in pri povečanju dodane vrednosti.

Podjetja, ki so usmerjena v prihodnost, bodo z notranjo revizijo uspešno odpravila tveganja, ki jih bodo zaradi analize opazili. Prav tako se revizija ukvarja z digitalizacijo poslovanja, varnostjo podatkov in upravljanjem sprememb. Zaradi tega je postala revizija znotraj organizacije bistvena tudi v kontekstu trajnostnega poslovanja in standardov.

notranja revizija

Prednosti učinkovite notranje revizije

Podjetja, ki imajo dobro vzpostavljeno notranjo revizijo, običajno dosegajo boljše rezultate in višjo stopnjo zaupanja med deležniki. Ključne prednosti so:

  • Zmanjšano tveganje napak, goljufij in finančnih izgub
  • Izboljšana skladnost s predpisi in notranjimi akti
  • Optimizacija procesov in znižanje stroškov
  • Boljše odločanje na podlagi zanesljivih informacij
  • Povečanje transparentnosti in odgovornosti znotraj organizacije

Zaključek

Notranja revizija je postala več kot le obvezen del korporativnega upravljanja. Je nujna za vsa podjetja, ki bi si želela dolgoročno uspešnega in varnega poslovanja. Ni pomembno, kako veliko je podjetje, kakšna je njegova panoga ali kje na trgu deluje, revizija mu bo omogočila vpogled  dogajanje znotraj organizacije. Odkrila bo priložnosti za izboljšave in pomagala preprečevati poslovna tveganja.

V času hitrih sprememb, vedno večje regulative in digitalizacije je notranja revizija orodje, brez katerega si uspešnega vodenja podjetja skorajda ni več mogoče predstavljati.